Strona Główna

sobota, 13 czerwca 2015

Wirusy Kathy Reichs - recenzja

Znalezione obrazy dla zapytania wirusy ksiazka



Tory Brennan, główna bohaterka  powieści, jest zafascynowana kośćmi i martwymi ciałami równie mocno, co jej słynna ciocia , uznana antropolog sądowa Temperance Brennan. Dziewczyna mieszka z ojcem, naukowcem pracującym w ośrodku badawczym na odciętej od świata wyspie. Wolny czas spędza razem z przyjaciółmi. Nie spodziewała się jednak, że czeka na nią i jej paczkę niesłychane niebezpieczeństwo. Znajdują oni na wyspie kości zamordowanej dziewczyny i  uruchamiają całą lawinę wydarzeń. Odkrywają niewyjaśnioną zbrodnię sprzed lat oraz psa, który nosi w sobie groźnego wirusa. 

Co do fabuły książki, według mnie same plusy. Akcja książki była wyczuwalna już od jej pierwszej strony. Książka była ciekawa ze względu  na swój niezwykły charakter. Jest to książka przygodowa, kryminalna, komediowa  i obyczajowa w jednym. Ta powieść jest bardzo inna. Tak naprawdę to jeszcze się nie spotkałam z książką, która  zawiera tak niebanalną treść. Bo jak wiadomo teraz jest ciężko o oryginalną książkę a książka "Wirusy" zdecydowanie taką jest.

Styl autorki  jest przystępny. Autorka ma specyficzny język, w którym są zawarte czasami trudne słowa dla młodszych osób. Jednakże ten specyficzny styl autorki ma w sobie jakiś urok. Narracja jest prowadzona względem głównej bohaterki, przy której można się nieźle uśmiać. 

Bohaterowie są sympatyczni i błyskają wiedzą. W książce nie brak także czarnych charakterów. Na pewno książka może zaskoczyć przy końcówce. Bohaterowie mogą zaskoczyć. 

Okładka, według mnie jest piękna. Nawiązuje do środowiska w jakim znajduje się Tory i jej przyjaciele, ale także do samego wilka czyli jej największego bzika. 

Podsumowując : 

Fabuła : 5/5   Styl autorki : 4/5  Bohaterowie: 5/5  Oprawa Wizualna : 5/5  =  19/20

Książkę mogę polecić każdemu, kto gustuje w książkach kryminalnych i przygodowych.

Mam nadzieję, że wam się podobało bardzo was zresztą przepraszam za brak aktywności w ostatnim czasie jednak teraz byłam chora i jeszcze koniec roku poprawy itd. myślę, że to zrozumiecie. 
Nie zapomnijcie o komentowaniu i obserwowaniu ! ;)

2 komentarze:

  1. Wygląda na bardzo ciekawą ;D Możliwe, że kiedyś się za nią zabiorę ;)
    + Dopiero zaczynam i jakbyś mogła wpaść to byłabym wdzięczna :) - http://zaczytanaa1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku duzo słyszałam o tej książce i jeszcze bardziej zachęciłaś mnie do przeczytania jej :) Myśle, że niedługo już ja zdobędę :) http://onlybooks-jdb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń