Strona Główna

niedziela, 24 maja 2015

"Niezgodna" Veronica Roth - recenzja

             

Społeczeństwo zostało podzielone na pięć frakcji. Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość) i Serdeczność (życzliwość). Każdy w wieku szesnastu lat przechodzi test przynależności, który mówi do jakiej frakcji pasuje dana osoba. Ten kto łączy charaktery kilku  frakcji jest Niezgodny i musi zostać wyeliminowany. Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy nawet ją samą. Nie wie do jakiej frakcji pasuje, nie może wiedzieć. Porzucając rodzinę wstępuje w grono Nieustraszonych. Czekają tam na nią mrożące krew w żyłach wyzwania i będzie musiała się przekonać czy w życiu jakie wybrała jest miejsce na miłość.

Fabuła była dosyć wciągająca, lecz książka mnie nie pochłonęła. Kilka razy zabierałam się do jej przeczytania, lecz nie mogłam się wkręcić i najzwyczajniej sięgałam po inną pozycję. Powiem tylko tyle(żeby nie za spoilerować) gdybym jej nie przeczytała nie wiele bym straciła, ale gdy ją już przeczytałam wiele zyskałam. Fabuła jest ciekawa lecz, to nie jest książka dla wszystkich. Polecam ją osobą, które lubią romansidła połączone z zwięzłą akcją.

Teraz trochę o stylu w jakim została napisana książka. Język autorki jest prosty i nie skomplikowany, narracja jest pierwszoosobowa z punktu widzenia głównej bohaterki. Wydarzenia dzieją się w teraźniejszości.

Bohaterowie byli dobrze wykreowani i pod tym względem nie miałam z nimi problemu, jednak bardzo, ale to bardzo podczas czytania książki irytowała mnie jej główna bohaterka. Czasami podczas czytania główna bohaterka tak mnie zirytowała, że zamykałam książkę i myślałam, że do niej nie wrócę. Jednak mimo tego przebrnęłam przez tę pozycję i chyba sięgnę po następne tomy.

Co do okładki tutaj mam duże zastrzeżenia, ponieważ i ta i ta okładka była taka sobie. Według mnie filmowa okładka jest brzydsza niż ta normalna, jednak kiedy chciałam kupić była tyko filmowa okładka, więc zrezygnowałam z jej kupna, a kilka dni później koleżanka podarowała mi ją na urodziny w wersji filmowej, więc mam jaką mam.

Podsumowując : 
Fabuła : 4/5   Styl Autorki : 5/5   Bohaterowie : 3/5   Oprawa Wizualna 2/5

Książkę polecam osobą, które lubią akcjo-romans ( jak już pisałam powyżej). Książka może być wspaniała dla osób, których nie irytują głupiutkie bohaterki, w innym wypadku może być ciężko z przeczytaniem jej. 

 I to już wszystko w tym poście, mam nadzieję, że taka recenzja wam przypadła do gustu i jeżeli chcecie możecie się ze mną podzielić w komentarzu czy zamierzacie przeczytać tą książkę, ćzy może już przeczytaliście? Więc proszę o komentarze i jeżeli chcecie możecie zaobserwować mój blog kliknięciem obserwuj, który znajduje się w lewym górnym rogu. I pamiętajcie jutro 15 nowy post.

2 komentarze:

  1. Książka jest cudowna !! A zakończenie tajemnicze to lubię w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie było dobre, rzeczywiście tajemnicze ;)

      Usuń